Egzamin maturalny
EGZAMIN MATURALNY
TERMINY EGZAMINU MATURALNEGO 2025
- Sesja główna – od 5 do 24 maja 2025 r.
- Sesja dodatkowa – od 3 do 17 czerwca 2025 r.
dla zdających, którzy z udokumentowanych przyczyn zdrowotnych lub losowych nie mogli przystąpić do egzaminu w maju i uzyskali zgodę dyrektora OKE na przystąpienie do egzaminu w czerwcu.
- Sesja poprawkowa – 19 (pisemna) i 20 (ustna) sierpnia 2025 r.
dla tych zdających, którzy w maju/czerwcu przystąpili do wszystkich przedmiotów obowiązkowych oraz do co najmniej jednego egzaminu z przedmiotu dodatkowego i nie zdali egzaminu tylko z jednego przedmiotu w części pisemnej ALBO w części ustnej.
Część pisemna egzaminu maturalnego | |||
Maj | Godzina 9:00 | Godzina 14:00 | |
5 | poniedziałek | język polski – pp | |
6 | wtorek | matematyka – pp | |
7 | środa | język angielski – pp język niemiecki – pp | |
8 | czwartek | język angielski – pr | |
9 | piątek | biologia – pr | |
10, 11 – sobota, niedziela | |||
12 | poniedziałek | matematyka – pr | |
13 | wtorek | wiedza o społeczeństwie – pr | język niemiecki – pr |
14 | środa | informatyka – pr | |
15 | czwartek | geografia – pr | |
16 | piątek | chemia – pr | |
17, 18 – sobota, niedziela | |||
19 | poniedziałek | historia – pr | |
20 | wtorek | fizyka – pr | |
21 | środa | język polski – pr |
Egzaminy ustne 9 – 24 maja 2025 r.
Szczegółowe informacje na stronie https://www.oke.poznan.pl/cms,33,egzamin_maturalny_w_formule_nbsp_2023.htm
lub https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/
Tam m.in ważne komunikaty:
Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2025 r.
DOSTOSOWANIA
Osobom:
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
- słabosłyszącym
- niesłyszącym
- słabowidzącym
- niewidomym
- z afazją
- z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym
- z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną innymi przyczynami niż mózgowe porażenie dziecięce i z czasową niesprawnością rąk
- o których mowa w art. 165 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe (cudzoziemcom).
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- z chorobami przewlekłymi
- chorym lub niesprawnym czasowo
- z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym
- które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
- które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
- z zaburzeniami komunikacji językowej
przysługuje– na podstawie odpowiednich dokumentów – dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego. Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.
PRZYBORY
Z jakich przyborów może korzystać zdający podczas egzaminów maturalnych