Egzamin maturalny

EGZAMIN MATURALNY

Szczegółowe informacje na temat egzaminu maturalnego znajdują się na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

TERMINY EGZAMINU MATURALNEGO 2025

  • Sesja główna – od 5 do 24 maja 2025 r.‎‎
  • Sesja dodatkowa – od 3 do 17 czerwca 2025 r.‎

dla zdających, którzy z udokumentowanych przyczyn ‎zdrowotnych lub losowych nie mogli przystąpić do egzaminu w maju i uzyskali zgodę dyrektora OKE na ‎przystąpienie do egzaminu w czerwcu.‎

  • Sesja poprawkowa – 19 (pisemna) i 20 (ustna) sierpnia 2025 r.‎

dla tych zdających, którzy w maju/czerwcu przystąpili do wszystkich przedmiotów ‎obowiązkowych oraz do co najmniej jednego egzaminu z przedmiotu dodatkowego i nie zdali egzaminu tylko z jednego przedmiotu  w części pisemnej ALBO ‎w części ustnej.‎

Część pisemna egzaminu maturalnego
            MajGodzina 9:00Godzina 14:00
5poniedziałekjęzyk polski – pp
6wtorekmatematyka – pp 
7środajęzyk angielski – pp język niemiecki – pp
8czwartekjęzyk angielski – pr
9piątekbiologia – pr
10, 11 – sobota, niedziela
12poniedziałekmatematyka – pr 
13wtorekwiedza o społeczeństwie – pr język niemiecki – pr
14środainformatyka – pr 
15czwartekgeografia – pr
16piątekchemia – pr
17, 18 – sobota, niedziela
19poniedziałekhistoria – pr
20wtorekfizyka – pr
21środajęzyk polski – pr

Egzaminy ustne  9 – 24 maja 2025 r.

Szczegółowe informacje na stronie https://www.oke.poznan.pl/cms,33,egzamin_maturalny_w_formule_nbsp_2023.htm

lub https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/

Tam m.in ważne komunikaty:

Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2025 r.

Komunikat w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający na egzaminie maturalnym w 2025 roku

Komunikat w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2024/2025

DOSTOSOWANIA

Osobom:‎

  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
  • słabosłyszącym
  • niesłyszącym
  • słabowidzącym
  • niewidomym
  • z afazją
  • z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym
  • z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną innymi przyczynami niż mózgowe porażenie dziecięce i z czasową niesprawnością rąk
  • o których mowa w art. 165 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe (cudzoziemcom).
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • z chorobami przewlekłymi
  • chorym lub niesprawnym czasowo
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym
  • które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
  • które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
  • z zaburzeniami komunikacji językowej

przysługuje– na podstawie ‎odpowiednich dokumentów – dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego. Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.‎ 

PRZYBORY

Z jakich przyborów może korzystać zdający podczas egzaminów maturalnych

Skip to content